Sałatka z jarmużem i borówkami

Łączenie smaków- słodkiego i słonego, może być świetną metodą na przemycenie zdrowych składników w codziennej diecie. Bo kto nie lubi borówek? Zielony jarmuż jest pełen witamin, przeciwutleniaczy i żelaza. Posiada również sulforafan działający antynowotworowo. Warto przemycać:)

Porcja na 4 osoby:
200 g jarmużu
2 buraki
serek kozi
garść ziaren słonecznika
garść borówek
ząbek czosnku

Sos:
Pęczek natki pietruszki
Pół cytryny
Ząbek czosnku
1/3 szklanki oliwy
łyżka musztardy
szczypta soli
szczypta pieprzu
szczypta cukru
łyżka sosu sojowego
1 świeże chilli
Jarmuż wkładamy do garnka z gotującą wodą, po 2 minutach wyciągamy i odsączamy. Na patelni rozgrzewamy oliwę, wrzucamy pokrojony w plasterki czosnek, dodajemy jarmuż, podsmamy 5 minut. Studzimy. Ugotowane buraki (gotujemy w wodzie aż będą miękkie) kroimy w kostkę, słonecznik podsmażamy na suchej patelni, tak aby się zarumienił.

Do blendera wkładamy pietruszkę, czosnek, wciskamy pół cytryny, dodajemy oliwę, sól, pieprz, cukier, sos sojowy, musztardę i chilli do smaku. Blendujemy na gładką masę. Do miski wkładamy jarmuż, buraki i borówki. Kruszymy serek kozi. Zalewamy sosem, mieszamy. Na górę dodajemy uprażone pestki słonecznika. Więcej na Dookoła Smaku i na FB Dookoła Smaku
Trwa ładowanie komentarzy...